Skip to content

Panorama

juli 2, 2007

kublakhan.jpgbigsteel.jpg
Eén van de uitdagingen die ik mezelf gesteld had afgelopen schooljaar waren deze panoramafoto’s.
’t Was een proces van vallen en opstaan maar uiteindelijk ben ik heel tevreden met het resultaat. Thuis liggen de prints -op 1 meter lengte- ondertussen tot stof te vergaan, maar het werkproces zit nog vers in mijn hoofd.

Alle foto’s -toch telkens een 5-tal per beeld- zijn op statief gemaakt, met een belichtingstijd tussen de 3 en 30 seconden per beeldje. Na heel wat gepruts in photoshop ben ik uiteindelijk overgestapt naar het programma “Double Take” en dat veel mooier werk levert de foto’s aan elkaar te stichen. Maar evenwel was nabewerking in Photoshop nodig.

Nu ik de techniek onder de knie heb wil ik hier graag creatiever mee omgaan… De stad Gent, waar ik heel binnenkort naar verhuis, zal dienen als inspiratiebron!

5 reacties leave one →
  1. juli 2, 2007 8:53 pm

    Die tweede (Texaco Antwerpen-Haven?) is echt schitterend. Mischien zeg ik dat ook omdat ik een industrieliefhebber ben.

    Als je naar Gent gaat is de aangewezen plek voor dit soort foto’s SIDMAR. Veel licht(jes) van de Hoogoven en de Cokerij.

    Een mooie blog heb je hier trouwens.

  2. juli 3, 2007 5:58 am

    Dank je Tim, de hele reeks is inderdaad gemaakt aan de haven van Antwerpen. Prachtige locaties daar, maar heb er wel kilometers en kilometers rondgereden om de leukste plekjes te vinden…

  3. juli 16, 2007 12:26 pm

    Het doet me anders ook wel wat denken aan Tessenderlo chemie … die locatie zou ik ’s nachts ook eens graag fotograferen.

  4. juli 29, 2007 8:34 am

    De beelden zijn echt mooi!

  5. juli 29, 2007 6:24 pm

    Merci, Serge, fijn ook je blog ontdekt te hebben…

Geef een reactie

