Skip to content

Me and Myself (ahum)

augustus 6, 2007

composiet1.jpg
Moet je altijd beelden tonen waar je zelf 100 % achterstaat? Soms is het proces belangrijker dan het resultaat. En ik heb heel veel bijgeleerd van dit testshot.

De Ijslandse fotografe Rebekka Gudleifsdottir is een bron van inspiratie. Ze werd ontdekt door Toyota en gevraagd om compagnefoto’s in haar typische multiplicity stijl te maken met de Toyota Prius. ‘Ikke ook’ riep er een stemmetje in mij. Het idee om er, copycatgewijs, ook de auto bij te betrekken is simpel, het lief rijdt met zo’n model rond en ik zoek altijd naar excuses om met die auto op pad te mogen 😉

De uitwerking was minder simpel dan verwacht. De mezelf opgelegde tijdslimieten werkten flink in mijn nadeel, daarnaast heb ik niet dezelfde looks als Rebekka en niet de ervaring en het ijzeren geduld om multiplicity foto’s te maken. Het is wel iets waar ik me graag in wil verdiepen.

Wat ik tot nu toe geleerd heb? Elk detail moet juist zijn en vooraf uitgedacht. Verschuift je camara tijdens de opnamens heb je veel meer werk in photoshop. En geduld is een enorm mooie deugd… ook in de fotografie

5 reacties leave one →
  1. augustus 7, 2007 3:04 pm

    Als dit een eerste poging is vind ik het resultaat toch zeer geslaagd. En Rebekka (al sinds lang één van mijn favorieten op Flickr) is idd op dat gebied wel een serieuze kei in dit soort foto’s…Oefening baart kunst 🙂

  2. augustus 7, 2007 7:30 pm

    Poging is zeker geslaagd! ‘k Zou met het resultaat uiterst tevreden zijn maar waarschijnlijk ligt jouw stok hoger dan de mijne….

  3. augustus 8, 2007 8:27 am

    Dank je wel, heren!
    Maar online misschien niet zichtbaar, de voorste Ake is onscherp en de compositie kan stukken beter! Maar we blijven proberen 😉

  4. augustus 11, 2007 6:13 am

    Ja, ’t is een schoon madam hé 😉

Geef een reactie

