Skip to content

ontdekt: Wannebes

augustus 11, 2007

Na wat rondsurfen kwam ik op de site van Wannebes terecht. Een onafhankelijk collectief (en ik citeer even) “voor rockfotografie. (…) Ons thema, dat intussen al twaalf man sterk is, houdt van mooie beelden, maar is vooral gepassioneerd door muziek.”
Ik heb me nog nooit aan concertfotografie gewaagd, maar blijf wel vaak wat langer stilstaan bij die vorm van fotografie in de krant. Ik kende maar twee namen van dit collectief (shame on me), maar vind het sowieso een schitterend initiatief. Het idee alleen al dat fotografen in zo’n collectief samenwerken vind ik fantastisch. Soms lijkt het fotografiewereldje immers zo individualistisch.

Yep, ze hebben er een fan bij!

4 reacties leave one →
  1. augustus 12, 2007 9:55 am

    Wannabes is super! Je moet hun archief eens bekijken. Echt zot!

  2. september 15, 2007 3:02 am

    Individualistisch ja, en dat maakt het ook een eenzame job. Collectieven zijn hier een heerlijk warm verweer tegen. Ik hou van mijn collega’s, en soms kan ik wel eens afgunstig zijn als ze met een mooie foto thuiskomen, maar ik zal hen nooit of te nooit misgunnen wat ze krijgen, want we vechten voor een gemeenschappelijk goed.

    Bedankt voor de reclame. 🙂

  3. oktober 29, 2007 9:17 pm

    ha! blijkbaar waren we toch niet zo onbekend voor elkaar!

  4. oktober 30, 2007 8:37 am

    Idd, Madelien… grappig 😉

Geef een reactie

