Skip to content

Ik surf dus ik ben…

augustus 13, 2007

Internet is een verslaving, dat wordt elke dag meer en meer duidelijk. Steeds weer heb ik mijn dosis nodig, net zoals mijn dagelijkse shot cola light. Maar het geeft ook de mogelijkheid om verder te kijken dan de eigen neus lang is, wireless lijkt de wereld zo dichtbij.

Toen ik voor mezelf een top 5 van mijn favoriete fotografie sites opstelde, viel het me op hoe ‘local’ ik bleef. Heeft beeldtaal dan ook zo veel te maken met cultuur, inlevingsvermogen of herkenning? I doubt it…

Anyway, mijn top 5:

Diego Franssens heeft een portret stijl waarin altijd een kleine lach verborgen zit… Ik kan de humor in zijn beelden enorm appreciëren. Onlangs heeft hij zijn site vernieuwd, het flashy imago is even wennen, maar zijn beelden zijn nog altijd top.

De enige ‘non-local’ is Dan Winters. De Man heeft een draak van een site, maar zijn beelden zijn zo krachtig. Winters is a master of light.

Cliché, maar daarom niet minder op zijn plaats. Stephan Vanfleteren zijn zwart wit portretten zijn zo sterk en herkenbaar. Het is altijd even slikken om zijn vakmanschap te mogen aanschouwen.

In de architectuurwereld is Toon Grobet hét lichtende voorbeeld. En dat mag je letterlijk nemen. De manier waarop hij een gebouw met licht kan laten omgeven is magisch.

De laatste in de top 5 is een gedeelde plaats. Enerzijds Rebekka, waar ik een tijdje geleden reeds over schreef en anderzijds Stephen Mattues die ik al een paar keer in actie mocht zien.

Dit is een strenge selectie van de sites die ik graag bezoek om een snuifje inspiratie op te doen.
Ik vraag me af of ik de enige ben, what about you guys?

2 reacties leave one →
  1. augustus 14, 2007 4:40 pm

    Mijn ‘held’ is Vincent Duseigne. Fotografeert zo’n beetje hetzelfde als mij, en heeft ook dezelfde interesse.

    Zijn ‘site’ is volgepropt met het allerbeste beeldmateriaal: LINK http://tchorski.morkitu.org/2/3202.htm

  2. augustus 14, 2007 5:09 pm

    Toffe tip, Tim! (voor zover de alliteraties vandaag 😉

Geef een reactie

