Skip to content

Nikon is the best???

augustus 29, 2007

Velen zullen het niet met me eens zijn, maar eigenlijk vind ik de ‘mentaliteit’ van onderstaande beelden niet kunnen. Nikon, of misschien eerder een die hard fan, plaatste een filmpje online waarin duidelijk wordt dat de nota van Dehaene enkel kon worden gefotografeerd met een, juist ja, Nikon. Vinden jullie dat zo’n persoonlijke nota mag getoond worden? Vind je dat een BV of politicus (al dan niet in functie) recht heeft op privacy, hoe zou je het zelf vinden dat er een foto online werd geplaatst van je nota’s, je ideeën?

Mensen zijn vaak hard voor elkaar, en de keuze voor een job met een duidelijke profilering wil voor velen zeggen dat je er de nadelen bij moet nemen. Zelf heb ik het daar moeilijk mee, maar jullie mogen me altijd proberen te overtuigen van het tegendeel 😉

By the way, ik heb zelf ook een Nikon…

8 reacties leave one →
  1. duvalguillaume permalink
    augustus 29, 2007 3:31 pm

    We begrijpen je standpunt volledig, maar ik zou het niet beter kunnen zeggen dan Denis au fil du web: Nikon qui réagit et exploite non pas la situation mais bien les qualités techniques de son produit et les événements que les clichés des notes de Monsieur Dehaene ont pu provoquer. Dankjewel Denis (http://www.balencourt.com/blog/2007/08/29/orange-bleue-marketing-dopportunite)
    Veel plezier nog met je Nikon en we hopen dat onze volgende dingen je beter zullen smaken

  2. augustus 29, 2007 4:01 pm

    Als poging om me te overtuigen kan dit wel tellen! Via de blog van http://www.pietel.be had ik al gelezen dat jullie de makers waren. Mijn standpunt behelst minder jullie movie dan de fotograaf die de paparazzi in zichzelf niet kon weerstaan.

  3. duvalguillaume permalink
    augustus 30, 2007 12:01 pm

    ik dacht wel dat je dit bedoelde, mensen die zoiets op hun persoonlijke blog zetten hebben meestal wel een klare kijk op de dingen 😉
    je kan je natuurlijk altijd afvragen of dit een lucky shot was (ik kan me moeilijk voorstellen dat de fotograaf wist dat hij die nota er ging liggen), maar dat brengt ons tot discussies die beter ergens aan de toog van een bruine kroeg met een trappist om 3u ’s nachts kunnen gevoerd worden met Waits op de achtergrond…

  4. monpi permalink
    augustus 30, 2007 1:57 pm

    Heel slim van Dehaene toch, om een document dat geheim moet blijven op en bloot in een groot lettertype op z’n schoot te leggen, terwijl hij weet dat hij 35 fotografen zal passeren. Sorry, ik vind dat hij het wel gezocht heeft.
    En Nikon lacht in zijn vuistje met zo’n opportuniteit.

  5. augustus 30, 2007 4:31 pm

    @duvalguillaume: deal! 😉

    @monpi: zoals ik reeds schreef: “mensen zijn vaak hard voor elkaar…”

  6. september 6, 2007 8:17 pm

    de ene cam is goed voor de een maar misschien niet voor de andere
    Nikon Canon, whatever

    Leve Canon!!!!!!!!!!!! 😀

  7. september 9, 2007 2:08 pm

    Ik ben het toch eens met monpi.
    Dehaene weet dat er daar fotografen gaan staan, en hij weet dat hij gaat gefotografeerd worden.
    Als het een gevoelig document is, moet hij het maar in z’n tas stoppen ofzo.

    En mensen zijn hard voor elkaar; mja… de centen hé, de five minutes of fame, … en het werk van die man als foto-journalist Stel dat jij nu toevallig die foto had genomen, wat had je dan gedaan ? Ik denk niet dat ik ‘m zou gewist of achter zou gehouden hebben. 🙂

  8. september 23, 2007 10:11 pm

    Dehaene kon toch ook niet voorzien dat de technologie van Nikon geheime formateurs-notas kan vastleggen? Die arme man valt niks kwalijk te nemen vind ik.

Geef een reactie

