Skip to content

30.

september 25, 2007

Soms zijn er gebeurtenissen in je leven waardoor je zin hebt om iets drastisch te doen… Als het een dagje wat tegenzit, koop je als -meisken-, de dag gewoon die dure laarzen waar je al zo lang naar lonkte en het leven is weer even vol zonneschijn. Maar als je 30 wordt en dat een bijzonder pijnlijke ervaring vindt, stap je met versleten laarzen op het vliegtuig naar New York en laat je je daar eens bijzonder goed gaan…

Een hotel vlak aan broadway, in een stad waar ik me na 5 minuten al thuisvoelde. Het constante geroezemoes, de reuze stad die zo helemaal niet aanvoelt,… living in the fast lane…

Cultuur-a-like hadden we minder succes. Het International Museum of Photography was gesloten wegens het opstellen van een nieuwe tentoonstelling, en ook het Guggenheim museum was maar beperkt te bezoeken. De schitterende inkomhal gaf me wel de mogelijkheid om een nieuwe lens de testen, de 16-35 mm 2.8 die ik daarvoor in de gigantische B&H Photo store gekocht had. Die winkel is een verhaal op zich, er werken 1700 mensen, overal staat er iemand klaar om je te helpen…

En dit is het resultaat met de nieuwe breedhoek-lens…
En ps. mijn nieuwe New Yorkse laarzen zijn ook écht de moeite waard 😉

7 reacties leave one →
  1. september 26, 2007 5:33 am

    Die tweede foto met die man op is een prachtig stukje compositiewerk. De ‘bol’ en de ‘man’ op sterke punten den de lijnen in de rest. Zo’n foto’s krijgen mij zeker warm!

  2. september 26, 2007 7:10 am

    Potverdorie, ik heb het met heel wat minder moeten stellen voor mijn 30ste verjaardag. En ik heb het er ook niet gemakkelijk mee. 😉
    Ach ja, ik heb mezelf maar getrakteerd op een whiplash, zo voel ik me nóg ouder.

    Niet slecht bekeken alvast om in Amerika wat fotomateriaal te kopen. De dollar staat goedkoop genoeg om er je voordeel mee te halen. Nu is het alleen hopen dat de douane je geen bijkomende invoertaxen gaat aanrekenen.

  3. september 26, 2007 8:24 am

    Alleen al voor die B&H winkel en het prijsverschil van het fotomateriaal zou ik eens naar New York willen gaan.

  4. september 26, 2007 3:25 pm

    Merci, DIeter!

    Karel, het was de combinatie verjaardag/2 jaar ouders zijn dat ons deed besluiten er nog eens op uit te trekken als ‘koppel’. Jouw tijd komt nog 😉

    Wouter, laad je visa kaarten op voorhand goed op, het is een winkel waar je je gek kunt kopen…

  5. september 26, 2007 3:50 pm

    Ik heb in NY afgelopen zomer een aantal zaken gemist die bij een volgend bezoek zeker op de lijst komen te staan. B&H is trouwens op zaterdag gesloten en dat wist ik niet 😦
    De foto’s hier zijn super zeg, uitstekend gebruik van groothoek, strak gekadreerd!

  6. september 26, 2007 9:03 pm

    Die 2de foto is idd super. 🙂

  7. september 27, 2007 5:43 pm

    Ik sluit me aan : foto 2 is heerlijk!

Geef een reactie

