Skip to content

Make love not war: Irak Partyland

oktober 1, 2007

vogue.png

De Italiaanse Vogue heeft ophef en afkeuring gebaard met een modereeks geïnspireerd op de oorlog in Irak. Fotograaf Steven Meisel staat bekend om zijn confronterende aanpak, maar hier blijkt hij een kritisch commentaar te willen geven met het middel dat hij het beste beheerst, de modefotografie. De beelden vind je hier.

Sociale modefotografie, ik denk dat velen hierbij de wenkbrauw optrekken. Maar eerlijk, zelf ben ik er niet ongevoelig voor.
Door mensen te choqueren op een moment dat ze het niet verwachten, krijg je hun aandacht. En toch voelt het niet helemaal juist, door een model als hoer af te beelden misbruik je ook. Ik weet niet wat ik er van moet denken…

4 reacties leave one →
  1. oktober 1, 2007 9:40 am

    Prachtige beelden!

  2. oktober 1, 2007 2:55 pm

    De beelden had ik al gezien en vooral de eerste keer dat ik er door bladerde was ik behoorlijk onder de indruk. Ja, de foto’s moeten, althans bij mij, even “liggen” om er over te oordelen.
    ‘k Heb intussen ook al kritische geluiden gehoord maar ik vind ze nog steeds zeer de moeite waard.

  3. oktober 2, 2007 6:39 am

    Hmm, ik zie eigenlijk nergens terug dat deze vrouwen als hoeren afgebeeld zouden zijn. Volgens mij eerder gewoon een aantal dames die zich goed vermaken met een groepje militairen. Ik snap dan ook de ophef niet.

    Prachtige foto’s overigens.. 🙂

  4. oktober 2, 2007 8:11 am

    Elja, wat voel ik mij nu saai. Ik vermaak mij iets … euhm… ‘braver’ 😉
    Ik vind de foto’s prachtig, laat daar geen twijfel over bestaan, maar ze maken me ook onrustig.

Geef een reactie

