Skip to content

Ambient light

oktober 5, 2007

raissa.jpg

Vaak is het daglicht zo mooi, dat het geen truucjes nodig heeft. Maar soms heb je een beeld in gedachten dat toch een kleine extra’tje kan gebruiken. Jimmy Kets schreef in zijn beginnende blogdagen een postje over een verroeste stalen poort aan het Muhka in Antwerpen. Ik was direct wild van het idee en ging op zoek.

Het verroeste oranje sprak me aan om een romantisch beeld te maken. Ik zocht naar een model met blonde engelenkrullen en vraag haar witte kleding mee te brengen. Het opstapje zodat haar gezichtje mooi in het midden van de cirkel paste, had ik zelf mee. Het licht was prachtig, de zon helderde haar gezicht mooi op en ik creeërde een tegenlicht effectje door een flits (SB 800 achter heur haar). Het tweede idee om de achtergrond, die me te platjes overkwam, wat speelser te maken had wat meer knutselwerk nodig. Ik plaatste een SB24 rechts achter Raissa en plaatste een ijzeren ‘verfafrduirooster’ (what’s in a name) met gaatjes voor de flits. Als je goed kijkt kan je rechts onderaan de stralen zien vertrekken.

Een nadeel was dat het model een stuk minder beweeglijker wordt, omdat de flits snel zichtbaar wordt. Maar al bij al ben ik tevreden van het resultaat.

8 reacties leave one →
  1. oktober 5, 2007 9:05 pm

    Heel knap, ‘k ben fier op u 😉

  2. oktober 6, 2007 7:32 am

    je mag best tevreden zijn, dat tegenlicht effect accentueert het “aureool” .

    ’t lijkt wel een heiligenprentje….

  3. oktober 6, 2007 11:18 am

    Je mag héél zeker tevreden zijn met het resultaat :). Het is een mooi portret dat niks van het werk erachter doet vermoeden. Het ziet er heel naturel uit :).

    Job well done

  4. oktober 6, 2007 7:25 pm

    Je hebt er erg veel voor over gehad…’t komt wat braaf over maar toch een mooi portret.

  5. oktober 8, 2007 5:54 pm

    Een geslaagd portret hoor! En een mooi model! Binnenkort loopt iedereen rond met reportageflitsers (van Nikon uiteraard :-D) en een set pocket wizards 🙂

  6. oktober 8, 2007 7:19 pm

    Serge, uiteraard! 😉

  7. oktober 10, 2007 10:32 am

    Grappig dat hele strobist-gedoe. Ik zou graag eens mee willen doen, maar heb het materiaal ervoor niet. Toch wel mooi met dat licht achter haar hoofd (?)…

  8. Robbie Veldwijk permalink
    november 1, 2007 8:16 am

    Zeker knap resultaat en ook erg veel werk geloof ik 😛 Maar toch dat moet je er voor over hebben om een mooie plaat te schieten dus waarom niet.

Geef een reactie

