Skip to content

50mm 1.4 [part II]

oktober 14, 2007

Nog een paar 5O mm-‘kens. Om de lens uit te testen heb ik steeds een zo laag mogelijk diafragma getal aangehouden. Ik hou wel van die onscherpte die zo snel komt kijken, zodat alle aandacht naar de juiste plek gaat…

50mm3.jpg

50mm4.jpg

50mm51.jpg

Bij de eerste foto vind ik de arm wat zwaar uitvallen, maar toch blijf ik kijken naar zijn rustige blik, foto 2 doet me aarzelen bij de aansnijding aan zijn neus. En foto 3 vind ik qua kadrering ‘een moeilijk geval’. Deze foto’s zijn een zoektocht… naar dé foto…

11 reacties leave one →
  1. lieven permalink
    oktober 14, 2007 9:04 pm

    Ik vind ze alledrie zeer geslaagd (hoewel die neus in foto 2 inderdaad wat vreemd is)!

  2. oktober 14, 2007 10:24 pm

    zeer sterke portretten

  3. oktober 15, 2007 9:41 am

    Merci, Lieven en Bert!

  4. oktober 15, 2007 6:58 pm

    Wat me het meest opvalt is dat de vertekening met deze 50 mm op zo’n korte afstand van het gezicht niet tot veel meer vervorming heeft geleid. Portretten op deze afstand maak je normaal met een 85 of 105 mm om de goede verhoudingen te kunnen behouden.

  5. oktober 15, 2007 7:03 pm

    Vergeet nog te zeggen, dat dit natuurlijk ook heeft te maken met de camera die je gebruikt en de verlengingsfactor die daarbij hoort. Dat zou de 50 mm, b.v. bij een 1,6 een perfecte portretlens maken… Denkfoutje van mij, maar ik gebruik dan ook de Canon 5D full sensor…

  6. oktober 15, 2007 7:21 pm

    René, ik heb een Canon 40D…

  7. oktober 15, 2007 8:36 pm

    Een scherp stukje glas zo te zien! Voorkeur voor de tweede omwille van de strakke kadrering.

  8. oktober 16, 2007 6:31 pm

    Ake, ik ben helemaal gerustgesteld 😉
    ’t Lijkt me inderdaad een perfecte aankoop!

  9. oktober 17, 2007 1:07 pm

    Ik ga voor de eerste, die is eerlijk en oprecht!

    Mooi werk, ake!

  10. oktober 18, 2007 4:06 pm

    Voor mij ook de eerste. Twee is té geamputeerd (niet zo mijn smaak) en drie is meer stijl reclame-affiche (niks mis mee, maar een beetje onpersoonlijk). Bij één heb je prachtig oogcontact … een supersexy model by the way 😉

Trackbacks

  1. Peter « Ake van der Velden

Geef een reactie

