Skip to content

Strobist Seminar Paris

oktober 29, 2007

Update II: Thanks David, for letting my blog ‘explode’ with Strobist visitors 😉
It’s very much appreciated! You’ll find more pictures here.
Zaterdagochtend 5 uur. Bert, Pieter, Madelien en ik begroeten elkaar aan het station van Gent voor de lange rit naar Parijs.
Twee uurtjes later vond de eerste strobist fotoshoot plaats tijdens een pitstop. Hoewel met kleine oogjes, de fijne gesprekken en fun zaten er al meteen in.

Aangekomen vonden we parkeerplaats in een Paars Verlichte Parkeerplaats en zagen we mede Strobistians toekomen aan het hotel waar het Seminarie plaatsvond. ‘We’ zijn een herkenbaar ras, blijkbaar, want mensen spraken elkaar nieuwsgierig aan met het Strobist vraagteken in de ogen.

David Hobby, aka Mr Strobist is nog grappiger in real life dan op zijn blog, dus de informatie en nieuwe ideetjes stroomden zoet gevooisd naar me toe. Een fijne ervaring die het nog meer heeft doen kriebelen…

UPDATE: fijne foto’s van Pieter vind je hier.

img_2559.jpg

img_2552.jpg

img_2592.jpg

18 reacties leave one →
  1. oktober 29, 2007 12:13 pm

    Sumier verslagje nog, volgt er nog meer? 🙂
    Ik ben wel benieuwd!

  2. oktober 29, 2007 1:21 pm

    Knappe foto’s Ake!

  3. oktober 29, 2007 3:40 pm

    Twas lang, zwaar maar eigenlijk veel te kort … Het smaakte allesinds naar meer 🙂

  4. oktober 30, 2007 10:20 am

    Oh waw zeg, de foto’s tonen al meteen een leuk idee om als beginneling eens uit te proberen!

  5. oktober 30, 2007 10:20 am

    Oh, waren er trouwens nog Belgische bloggers, en dus wellicht ook verslagjes?

  6. oktober 30, 2007 11:25 am

    If I spoke Dutch, I would say something witty, too!

    -DH

  7. oktober 30, 2007 7:53 pm

    Elja, Pieter en Bert hebben het ook heel mooi neergepend.
    Trouwens, jij schrijft voor Zoom? Nice!

    Bart, ik denk dat je ze ondertussen al gevonden hebt 😉

    David, you are Mr. wittiness himself!

  8. oktober 30, 2007 8:20 pm

    Tijd voor mij om me daarin te verdiepen!
    Dat gaat weer tijd kosten…;-)

  9. november 2, 2007 12:28 pm

    Tijd EN geld. Miljaar, ik vind die foto’s met losse flits geweldig maar mijn Canon 550EX heeft geen geschikte ingang om pocket wizards zomaar op aan te sluiten. Ik zou dan ook nog een extra flitsschoen moeten kopen.
    Mijn vrouw gaat daar niet mee kunnen lachen.

  10. november 2, 2007 12:31 pm

    Gekiekt, er zijn veel goedkopere oplossingen dan de pocket wizards. Check de Strobist BLog voor alle info… maar ik waarschuw je: het is een kriebel die je nooit meer loslaat!

  11. november 3, 2007 11:01 am

    Als ik je foto’s/filmpjes zie kriebelt het verschrikkelijk. Probleem bij die goedkopere oplossingen is dat ze blijkbaar minder betrouwbaar zijn (althans, dat is wat ik lees op verschillende blogs/fora).
    Het zal sparen worden, tenzij er iemand geïnteresseerd is in mijn nier, 😉

  12. november 3, 2007 9:37 pm

    Ik heb her en der al verslagjes van deze meeting gelezen. Zag er erg leerrijk en leuk uit! Jammer dat ik er niet kon bij zijn, ik moest mijn beperkt budget reserveren voor andere doeleinden.

Trackbacks

  1. Confessions of a Photographer
  2. Confessions of a Photographer » Blog Archive » Let there be Light in the City of Light
  3. Confessions of a Photographer
  4. Confessions of a Photographer » Blog Archive » Personal Work
  5. Vlaemsche Strobischten « Ake van der Velden
  6. kprrt » Strobist Seminar Paris

Geef een reactie

