Skip to content

Vlaemsche Strobischten

november 12, 2007

Het Paris Seminar smaakte bij een aantal naar meer, naar véél meer. Bert, Pieter, Dieter en ik spraken af onder het viaduct van Vilvoorde. Als je vorige week donderdag dacht geflitst te zijn ter hoogte van het viaduct, don’t worry, het waren wij waarschijnlijk ; -)

img_2911_2.jpg

Met de goedgemutste hulp van de modellen Sylviane en Dirk verliep alles in goeie, maar iewat modderige banen.

img_2763.jpg

’t Was soms wat zoeken naar de juiste settings, maar dat was tegelijkertijd ook het leuke. Je kon proberen en uitzoeken zoveel je wou. Ook de visie van de anderen gaf feedback waar je écht iets aan had.

img_2894.jpg

Alles werd gefilmd voor de -ondertussen al vierde- movie van Bert, ik ben enorm benieuwd naar het resultaat.

img_2880.jpg

Ik geloof er rotsvast in dat je testbeelden tonen aan het model écht helpt om samen tot een betere samenwerking te komen. Fijn om te zien dat ook Bert die visie deelt… Als je nog meer behind the scène fototjes wilt zien klik dan hier.

11 reacties leave one →
  1. november 12, 2007 8:42 pm

    Hey Ake, knappe foto’s !

    ps. Wie is die knappe kerel daar met z’n rode regenjas & hondsdolle camera ? :p

    Bedankt voor de leuke dag, als je nog eens een levend lichtstatief nodig hebt dan geef je maar een seintje 😉

  2. november 12, 2007 9:03 pm

    Toen ik de titel las dacht ik even: nieuwe Vlaamse partij zeker… 😉
    Mooie serie Ake, die goed laat zien dat alle betrokkenen zeer gemotiveerd bezig zijn geweest.

  3. november 13, 2007 7:56 am

    Leuk om te doen dat is een feit! En dan ook vooral omdat het buiten is!

  4. november 13, 2007 8:18 am

    ‘Ik geloof er rotsvast in dat je testbeelden tonen aan het model écht helpt om samen tot een betere samenwerking te komen.’

    Dat is dan weer een nadeel van mijn analoge werk: ik beschik niet over een fototoestel met polaroid-wand of zo, dus testbeelden tonen is voor mij onmogelijk. Mijn testbeelden zijn meteen mijn definitieve beelden.
    Komende zaterdag trek ik met mijn zus en haar vriend de studio in op school. Ik ben benieuwd naar wat er uit de bus zal komen.

  5. november 13, 2007 3:36 pm

    Ziet er gezellig en leerzaam uit. 🙂
    Ik ben weer benieuwd naar Bert’s filmpjes..

  6. november 15, 2007 12:35 am

    Wie is Dieter ??? 😉

  7. november 15, 2007 3:34 pm

    Leuk – Bert gebruikt hier blijkbaar ook de 70-200mm f4 L USM of is het de 2.8?
    Pracht van een lens – ik heb de f4 lens gebruikt om de portretten te schieten tijdens de “opleiding” van Pietel. Zeer scherp. Alleen de AF had soms wat last omwille van het aanwezige licht dat zeer gering was.

    De dag viel precies goed mee – is altijd leuk om met zo’n groep fotografen op pad te gaan. Brengt altijd leuke beelden en dikwijls ook veel tips & tricks van het vak.

  8. november 15, 2007 5:59 pm

    Bij deze ook je flickr-foto’s gevonden. Die double vision portretten zijn geweldig!

  9. november 16, 2007 4:08 pm

    het ziet er mega gezellig uit
    ik wil wel eens meedoen 😉

  10. Bert Stephani (X-Pose) permalink
    november 16, 2007 5:50 pm

    Tom, ’t is de 2.8. Duur maar nog geen moment spijt van gehad.

Trackbacks

  1. Sylviane « Ake van der Velden

Geef een reactie

