Skip to content

Zelfportret

november 14, 2007

Bij mijn laatste bezoek aan Servix heb ik me laten verleiden tot de aankoop van een veel te dure kabel om een Pocket Wizard als afstandsbediening te gebruiken. Leuk speelgoed dat handig ‘kan’ zijn als je de camera vanop afstand wilt aansturen. Misschien heeft Canon betere en/of goedkoper materiaal in de aanbieding. I do not know. Wat ik wel weet is hoe handig het is, indien je de autofocus laat aanstaan, de camera zelf zijn scherpstellingspunt zoekt voor hij een opname maakt. Gisteren heb ik er wat mee zitten spelen…

zelfportret3.jpg

Om deze functie in combinatie met Strobist licht te kunnen gebruiken, ga ik waarschijnlijk met verschillende PW’s en kanalen moeten werken… Het grote plan is om dit heel weldra uit te zoeken. Voor deze foto’s heb ik het iets anders aangepakt…

zelfportret.jpg

De foto’s zijn een combinatie van daglicht en de keukenlamp. Ik sta voor het raam en achter mij had ik de lamp gezet om die gele gloed te verkrijgen. Een klein experimentje… en hoeweel geel echt mijn kleur niet is, vind ik de combinatie leuk. Nu nog een deftig model vinden 😉

zelfportret2.jpg

18 reacties leave one →
  1. november 14, 2007 11:26 am

    Je doet het anders zelf niet slecht 🙂

  2. november 14, 2007 12:05 pm

    Mooie foto’s!

    Een PocketWizard als afstandsbediening gebruiken vind ik wel een beetje overkill (tenzij je de lotto gewonnen hebt). Op eBay vind je van die infrarood afstandsbedieningen uit Hong Kong die ze inclusief verzending voor amper 10 euro tot in België opsturen.

  3. november 14, 2007 12:43 pm

    Merci 😉
    Ah Lieven, als er iets is waar ik een hekel aan heb is het Infrarood. Op een zonnige dag als dit werkt dat evenvaak niet dan wel…
    Maar overkill, yes… I agree.

  4. november 14, 2007 12:50 pm

    Ik vraag me ook af waar je nog een model voor nodig hebt. 😉

    Van die pocketwizards had ik nog nooit gehoord. Vooral het feit dat je er je camera mee kan bedienen verwondert me. Hoe gaat dat in zijn werk?
    Voor het studiowerk op school redden we ons met een flitssynchronisatiekabel of een infraroodtrigger.

  5. november 14, 2007 3:21 pm

    Nou ik denk dat jij zelf ook maar eens zelf als model gaan staan idd, je kan het zeker dat weet ik gewoon 😀 maar ik zie al daar er meer zijn die hetzelfde zeggen. Je hebt gewoon de bepaalde uitstraling die zeer sterk over komt.

  6. november 15, 2007 8:34 am

    Ake, looking forward to some interesting shots with your new remoting capabilities.

  7. november 15, 2007 9:16 am

    Ik ga er nog van blozen… er staat een nieuwe serie klaar met Stobist licht voor één dezer dagen…

    Allan, Tack sa° mycket! I have no clue though, how you found my blog 😉

  8. november 15, 2007 9:45 am

    Mooi experiment en geslaagd. Ben benieuwd naar meer!

  9. november 15, 2007 3:27 pm

    Leuk experiment. Ik heb onlangs “les” gekregen van Pietel met betrekking tot het gebruik van de PocketWizards. Enorm leuke dingen met zeker veel potentieel. Ik zag er enkel voornamelijk “indoor” gebruik in maar nadat ik de video(‘s) heb bekeken met de outdoor shoots, moet ik die mening toch noodgedwongen herzien.

    Ik wist trouwens niet dat je de camera ermee kan aansturen? Of hangt dit zuiver af van het type? Binnenkort loop ik Servix ook nog wel eens binnen om een PW aan te schaffen. (2 stuks dan uiteraard)

  10. november 15, 2007 3:32 pm

    Hey Tom, de PW’s zijn super om buiten te gebruiken. Je kunt vanop grote afstand (tot een halve kilometer dacht ik), flitsen afvuren. Met behulp van een kabel kan je het ook als ontspanner gebruiken. Maar dan heb je er wel 2 nodig, 1 aan de camera (connectie met kabel) en 1 in je hand….

  11. november 15, 2007 5:54 pm

    Ik heb ooit zo een infraroodafstandsbediening van Canon gekocht. 18 euro of zoiets.
    Een week later kon in je de Aldi een universele afstandsbediening kopen voor 4 euro (of zoiets). Je kan die ook programmeren om je camera mee te bedienen, gewoon even de juiste code zoeken. Met die afstandsbediening van de Aldi kon je zelfs kiezen om meteen een foto te laten nemen of met een pauze van 2 seconden.

  12. november 15, 2007 5:55 pm

    En euh, nog vergeten, mooie zelfportretten. Geslaagde composities.

  13. november 15, 2007 6:48 pm

    Ik vind ook dat je dat niet slecht doet als (test)model!

  14. november 16, 2007 2:19 pm

    Mooi gedaan Ake !
    Je dient je wel een “speciaal” kabeltje aan te schaffen vooraleer je met die PW’s je camera kan triggeren dacht ik, niet ?

  15. november 16, 2007 4:09 pm

    de derde vind ik de leukste
    ps: met een zelfontspanner had je gelijkaardige foto’s kunnen maken

  16. november 20, 2007 6:46 pm

    @ Ake: hoeveel kost zo’n te dure kabel?

    Ik wilde dat al lang eens proberen, maar was te lui om het uit te zoeken.

  17. november 20, 2007 7:45 pm

    Pietel, 60 euro, BTW excl. bij Servix…

Trackbacks

  1. Zelfportret à la Strobist « Ake van der Velden

Geef een reactie

