Skip to content

Too late.

november 21, 2007

late.jpg

Ik was er helemaal klaar voor om de 5 minutes of fame van het Koningin Maria Hendrikaplein in Gent te fotograferen. Vorige zaterdag werd namelijk het achterste gebouw van de voormalige postgebouwen met behulp van explosieven naar de architecturale hemel geblazen. Met de camera op statief stond ik aan het geopend raam van de woonkamer te wachten op hét moment. Een kwartier, een half uur later… stond ik daar nog steeds. De huisgenoten en bezoekers hadden al een paar klachten wegens koude geformuleerd, dus staakte ik de strijd.
Korte tijd later een heftige knal en bovenstaande beeld was nog het enige dat ik kon maken. Ongelooflijk hoe snel zo’n gebouw in elkaar stort…

Maar goed, volgende zaterdag krijg ik nog een kans… misschien blijf ik er nog wel eens voor thuis 😉

7 reacties leave one →
  1. november 21, 2007 3:08 pm

    Veel succes!

  2. november 21, 2007 4:24 pm

    Balen!
    Hopelijk heb je zaterdag meer succes ja..

  3. november 21, 2007 4:27 pm

    Hey Ake,

    Ik dacht dat het tweede gebouw op zondag werd opgeblazen? Dat is alvast wat in de kranten stond? Naar het schijnt zou het terug om 15u30 gepland zijn als er geen vertraging optreedt zoals vorig weekend. Ik ga waarschijnlijk ook eens een kijkje nemen, maar dan van in het station 🙂

  4. november 21, 2007 5:23 pm

    Spannend!

  5. november 21, 2007 6:13 pm

    “architecturale hemel”, alleen voor die omschrijving zou ik je al willen knuffelen.. 😉
    Prachtig! Maar je kans om de foto te maken komt dus nog en ik ben heel benieuwd of het weer zo lang gaat duren.

  6. november 21, 2007 7:20 pm

    Ondanks dat vind ik het al met al een erg goeie plaat. Jammer dat je net iets te laat was maar idd blijf van het weekend maar effies thuis! Ik weet dat je het in je hebt.

  7. november 22, 2007 9:44 am

    Lieven, je hebt gelijk! Net nog eens de brief gelezen die de politie netjes in de bus gedropt had. 15.25 stond er nog bij…

    Laat iets weten als je naar Gent komt hé, zoals je nu wel door hebt, woon ik echt niet ver van het station 😉

Geef een reactie

