Skip to content

Modelmanagement.

december 13, 2007

Enkele maanden geleden heb ik me ingeschreven bij Modelmanagement, een ontmoetingssite voor modellen, fotografen en visagisten. De updgrade naar een bonus account kost slechts 5 euro en dat leek me geen geld voor een aantal nieuwe features die ik kon gebruiken.
Op 29 oktober schrijf ik de luttele 5 euro over. Ik verwacht dat het een weekje duurt voor de upgrade actief is.

Nu, anderhalve maand en 2 reminder e-mails later, is die upgrade nog steeds niet gebeurd. En ja, dat maakt me boos. Zelfs als ik een foute inschatting gemaakt heb, kunnen ze dit nog even melden of minstens antwoorden op de mailtjes die ik hen stuurde. Vijf euro is geen geld, maar ik voel me wel bedrogen en bestolen.

Het idee van modelmanagement als ontmoetingssite is schitterend, omdat ik steeds op zoek ben naar modellen en visagisten om mee samen te werken, maar de manier waarop ze met hun ‘klanten’ omgaan smaakt enorm zuur. Ik hoop dat het nog goed komt.

11 reacties leave one →
  1. december 13, 2007 10:03 am

    Ik heb al van verschillende mensen hetzelfde gehoord. Het idee van de site is schitterend en omdat het heel soms ook in de praktijk werkt, ben ik er ook lid. Maar ik voel me niet goed bij de manier waarop de site geleid wordt. De ooit welig bloeiende community daar is helaas ook op sterven na dood.

  2. december 13, 2007 10:18 am

    Dank je wel voor je reactie, Bert.
    Het is bijzonder jammer te horen, dat ik de enige niet ben.

  3. december 13, 2007 11:51 am

    Da’s interdaad knap irritant.

    In Nederland hebben we het vergelijkbare Dutchheaven.nl. Betalingen daar worden gelukkig per direct verwerkt. Minpuntje is de bagger navigatie. 🙂

  4. december 13, 2007 12:02 pm

    Nou dat is niet echt netjes… Daar doen ze ook niet goed aan dat is een feit…

  5. december 13, 2007 1:37 pm

    Inderdaad, Dutchheaven.nl is een andere mogelijkheid, waar ik goede ervaringen mee had en nog steeds heb. Wordt ook door Belgische modellen, fotografen en visa’s gebruikt. Gauw gaan kijken, Ake en deze keer meer succes toegewenst.

  6. december 13, 2007 1:50 pm

    Dit is inderdaad wel jammer. De site op zich ziet er wel veelbelovend uit. Als ze het door een slechte opvolging van hun betalingen en klachten verbrodden, dan zal deze site snel een stille dood sterven, vrees ik.

  7. december 13, 2007 10:28 pm

    Ake, jammer om dat te horen. Ik heb een maand geleden net hetzelfde gedaan en stond na amper een paar dagen met een “pro” account.
    Vroeger was dit “photograaf.be” maar ze zijn veranderd van naam.

    Wat ik wel raar vind is dat, bijvoorbeeld visagisten, moeten kunnen “bewijzen” dat ze “pro” zijn door middel van publicaties …!? De visagiste ik ik regelmatig gebruik werkt ondermeer voor de VRT, heeft heel wat publicaties waar ze aan meegewerkt heeft (oa voor magazines) maar haar naam staat daar nooit bij. Ze kan haar dus niet laten upgraden naar een pro account. Lijkt me toch een beetje raar…

    ‘k zou blijven aandringen, betaald is betaald, dus moeten ze hun service ook verlenen. Succes.

  8. december 15, 2007 1:01 pm

    Ake, ik was het afgelopen jaar ook betalend lid, geen probleem gehad. Ik heb mijn betalende account onlangs ook niet meer vernieuwd. Ik heb destijds in het forum een aantal woelige topics de revue zien passeren over de aanpassingen die op til waren, maar nooit echt gevolgd. Ik zit nu soms op modellennet.be

  9. januari 5, 2008 11:48 pm

    Hoi Ake,

    Ik heb ook met dit euvel te kampen gehad, een post op het forum bracht bij mij uiteindelijk soelaas.

  10. januari 7, 2008 1:05 pm

    Ik heb net je raad opgevolgd, Elvire.
    Ben benieuwd naar het resultaat 😉

  11. januari 8, 2008 9:58 pm

    Hé, ik heb gezien dat het gewerkt heeft. 🙂

Geef een reactie

