Skip to content

Julie (the last one)

januari 15, 2008

julie_6731.jpg

De laatste uit de ‘Julie’ serie. Een reeks waar ik veel uit geleerd heb en me absoluut geïnspireerd heeft om verder te doen. Soms vind ik het erg jammer dat ik na 3 jaar studeren nu pas de klik heb gemaakt naar waar ik naartoe wil met mijn fotografie. Het lijken wat verloren jaren. Zo vaak het gevoel dat het in het NU is dat ik aan het bijleren ben, aan een versneld tempo.

Off we go, nieuwe mensen zoeken die op de foto willen. Ik verkies momenteel nog even studiowerk. Hierdoor kan ik mijn techniek het meeste bijschaven, dingen uitproberen… Als het weer wat mooier wordt, wil ik terug buiten fotograferen. De omgeving intrigeren, meer een verhaal vertellen…

Strobist info vind je hier. 

14 reacties leave one →
  1. januari 15, 2008 9:38 am

    Awesome!

  2. januari 15, 2008 2:23 pm

    Nou ik vind het weer een mooie hoor dus zeker mee door gaan! Probeer ook eens een mannelijk model te nemen die zijn ook erg lastig te doen.

  3. januari 15, 2008 3:04 pm

    De laatste en veruit de beste. Zelfs een zagevent als ik heeft er geen opmerkingen over (’t is te zeggen ‘k heb er ééntje maar om van mijn mierenneuker-imago af te komen zeg ik het niet) 🙂

    Enneuh .. blijf gerust bij vrouwelijke modellen, daar kijk ik ’t liefste naar.

  4. januari 15, 2008 3:06 pm

    Dit vind ik een echte mooie ! Ook tof dat je de Strobist info erbij geeft… daar leert een mens nog wat uit 🙂

  5. januari 15, 2008 4:51 pm

    Heel mooi.

  6. januari 15, 2008 6:22 pm

    ik ken het gevoel ake, ik leer nu nog elke dag heel veel bij, maar de studies zullen er toch niet slecht aan gedaan hebben om me te motiveren en verder te doen. want zonder leerkrachten die aan u oren zagen en u een duwtje inde rug geven kan het soms toch heel even heel lastig zijn om dat toestel te nemen en op stap te gaan 😉

  7. januari 15, 2008 7:06 pm

    Hey Ake,

    Ik zie nu pas dat je ‘onze’ foto’s hebt tentoongesteld op je blog.. Leuk om de commentaren te lezen, zowel die van jou, als van je lezers!
    Ik vond het in elk geval een heel leerrijke shoot, én super aangenaam (wat niet altijd een evidentie is!)

    Merci hiervoor, ook aan Katleen..

    Liefs!

  8. januari 16, 2008 6:28 am

    Anke, het is een hele mooie reeks geworden!
    Het is niet verwonderlijk dat je na drie jaar studeren tot de conclusie komt dat je een andere richting uit wil dan wat je oorspronkelijk had gedacht en misschien zal je dat in de loop van je carriere nog eens doen, daar is niets mis mee, je hebt een goede basis de rest moet uit jezelf komen dat is nu eenmaal zo in bijna elk beroep maar héél zeker een creatief beroep en je zal merken dat je daaarom nooit te veel weet en altijd kan bij leren.
    Ik ben al meer dan 30 jaar met fotografie bezig en wat zeker is ik leer nog elke dag bij en ik hoop dat te toen tot ik ermee stop!

    Heel veel succes!

  9. Emy permalink
    januari 16, 2008 10:40 am

    Wel, net zoals jij en Lisa heb ik dat gevoel eveneens … tzal dus wel normaal zijn ;o) Als ik nu terugkijk op de opdrachten die we kregen, en aan hoe ik ze toen ingevuld heb en hoe ik het nu zou doen …

  10. januari 16, 2008 11:58 am

    Ik denk dat je de ‘opbrengst’ van je studies vaak ZELF moeilijk rechtstreeks kan achterhalen. Voor een buitenstaander blijkt het in ieder geval wel dat je geschoold bent. Knap werk.

  11. januari 18, 2008 11:22 am

    Ake, verloren jaren zou ik het niet noemen. Je leert elke dag bij. Een eigen richting bepaal je nu eenmaal niet op een dag. Ik ken dat gevoel. Ik weet wat ik echt graag zou willen met fotografie, maar ik kan/durf geen knopen door te hakken omdat ik bepaalde andere genres ook graag doe.

  12. januari 22, 2008 3:40 pm

    betreffende de foto: prima! de beste van de reeks, zonder twijfel!
    @ X-Pose: ik ben blij te lezen dat ik niet de enigste miereneuker ben die hier rondhangt :o)
    @ serge: herken ik!
    @ ake: fotografie gaat over keuzes maken, knopen doorhakken: hoe meer ervaring hoe makkelijker dat zal gaan en soms zul je idd zien dat je je veel beter voelt bij 160° verandering. (geen 180° want dat is rechtdoor en 360° is terug naar af :o)ik hou je blog in de gaten!

  13. januari 23, 2008 9:26 am

    Dank je wel voor de reacties allemaal. ’t Is fijn te horen dat Lisa en Emy (ex partners in crime in the classroom) er net zo overdenken en ook Serge blijkt er zich in te herkennen.

    Wat MJ zegt geeft me een goed gevoel, steeds weer bijleren is wat ik wil. In mijn vorige beroepsleven (sociale sector) had ik het gevoel na 2 jaar al compleet stil te staan. Vandaar de drastische switch 😉

    @Robbie:is dat een voorstel 😉
    @Julie: jij bedankt, het was een fijne middag!
    @Bert: zelf heb ik nog minstens 5 opmerkingen dus die ene valt nog mee 😉

  14. februari 4, 2008 9:21 pm

    zeer fijn hier … ,

    twemelt van de blogs tegenwoordig, maar dit ga ik zeker blijven bezoeken, zeer fijn werk …

    overstappen van omgeving naar studio is idd heel erg moeilijk, maar uiteindelijk komt ge toch terecht wat u het meeste ligt en fascineert …,

    grtz

    Robin.

Geef een reactie

