Skip to content

Shirin II

februari 12, 2008

Dank voor de talrijke reacties op mijn vorige blogpost. Doordat jullie me, met jullie opmerkingen, even door jullie bril laten kijken heb ik bijgeleerd. Maar kiezen is en blijft moeilijk…
Gisteren heb ik ook een selectie opgeladen op mijn Modellennet profiel en dit was hun commentaar:
“Voortaan aub wat selectiever zijn. Er zitten praktisch dezelfde bij althans dezelfde inzake expressie. Hele reeksen bijna dezelfde maakt uw album niet sterker integendeel. Daarenboven krijgen we klachten over dergelijke lange reeksen.”Ik was er even niet goed van.

shirin_7617.jpgshirin_7642.jpgshirin_7711-2.jpg

En Lightroom is COOL… 😉 Ik vind er steeds meer en meer mijn weg in, al word ik dat scrollen in de develop sectie soms wel wat beu. Maar het taggen, exporteren, creëren van een virtual copy zou ik al niet meer kunnen missen.

8 reacties leave one →
  1. februari 12, 2008 3:32 pm

    Het is dan heel jammer dat je dit soort reacties krijgt, want dit zijn toch wel 3 heel geslaagde foto’s die mijn inziens toch duidelijk anders zijn. Mooi werk, en laat je vooral niet tegenhouden zou ik zeggen om meer van dit moois te posten.

  2. februari 12, 2008 4:06 pm

    Niks van aan trekken en je eigen weg kiezen…Deze mogen er zijn.
    Inderdaad, Lightroom is een goede software waar je veel plezier van kunt beleven als je een beetje de weg weet.

  3. februari 12, 2008 9:50 pm

    ‘k Ben sinds deze week Lightroom gaan gebruiken en de virtual copy is inderdaad iets fantastisch. Het gaat er nog van komen dat ik ga overschakelen naar lightroom … (was tot nu toe niet echt voorstanderà.

    Mooi werk trouwens Ake, laat ze maar zeggen, doe gewoon verder aub!

  4. februari 12, 2008 11:14 pm

    Nou laat ze maar kletsen hoor Ake, ik vond de vorige zeker mooi en misschien sommige deels hetzelfe maar als je langer kijkt zie je toch andere dingen en is de foto toch erg anders. En smaken zullen verschillen dus zal het zo zijn dat niet iedereen dezelfde mooi vind. Ik vind deze 3 in iedergeval weer zeer geslaagd.

  5. februari 13, 2008 2:44 pm

    1 & 3 vind ik prachtig! Laat modellennet ventjes maar zagen

  6. februari 13, 2008 6:36 pm

    Als je moet kiezen tussen deze drie zou ik de eerste nemen. Ze hebben wel gelijk dat een een ruime selectie je reeks niet sterker maakt, dat heb ik ook al een paar keer naar mijn kop gekregen. Kill your darlings…

  7. jelkalepever permalink
    februari 14, 2008 5:29 am

    wauw !!
    upermooie foto’s , echt prachtig !
    Vind het ook héél mooi hoe je met het licht werkt .
    Echt super!!

    xx

  8. februari 17, 2008 5:23 pm

    Kill your darlings, zoals Eveline al aanhaalt. Ik heb het er op mijn blog vorig jaar ook al eens over gehad. Maar de beelden die je toont, zijn toch wel goed. Dergelijke opmerking op die site is toch niet aangenaam.

    Zeg, doe je de meeste aanpassingen in Lightroom of ga je ook nog de beelden in Photoshop bewerken?

Geef een reactie

