Skip to content

Evara (2)

februari 28, 2008

Van de regen in de druipende drup. Of hoe een keelontsteking een verkoudheid werd. Laten we hopen dat dit de laatste loodjes zijn 😉 Aangezien zelfportretten met mijn rode neus momenteel geen optie zijn post ik nog een aantal foto’s van de shoot met Evara.

Tijdens deze shoot heb ik een aantal dingen anders proberen te doen. Ik was de papieren achtergronden wat beu en zocht naar meer detail in de achtergrond. Twee beige oude Ikea gordijnen kregen zo een nieuw leven.Daarnaast wou ik het model ook graag wat beweeglijker in de foto. Hiermee bedoel ik geen ‘caught in the act’ foto’s, maar meer details van het lichaam. Ik ga graag dicht bij een model, fotografeer graag het gezicht, maar nu wou ik meer afstand nemen en het lichaam ook een deel van het verhaal laten vertellen. Hierin ben ik niet volledig geslaagd. Maar het was een boeiende oefening.

evara_8756.jpg

Ook met Lightroom heb ik het even moeilijker, de eindeloze mogelijkheden doen me soms naar extremen uitwijken die misschien iets te ver gezocht zijn. Evara vond het blauw in onderstaande foto niet zo mooi, zelf ben ik er nog niet helemaal over uit.

evara_8550.jpg

En als laatste, een liggende Evara…

evara_8552_.jpg

8 reacties leave one →
  1. februari 28, 2008 1:29 pm

    Veel doen, dat blijft toch het beste.
    ‘k Vind de pogingen best geslaagd. Met betrekking tot de tweede moet ik daar een uitzondering maken. Het blauw komt niet erg natuurlijk over maar wat me meer stoort is het uitlopen van datzelfde blauw in het wit van de ogen….Over het hele beeld loopt een zacht zweempje. De derde foto komt op mij hret meest natuurlijk over.

  2. februari 28, 2008 2:07 pm

    Ik vind ook de derde foto de visueel meest interessante, ook met de mooie scherptediepte erin is die best geslaagd. Ik versta de reaktie over de tweede foto, ’t is er misschien iets over. Maar ja, wat wil je als je je grenzen wil verleggen … dan moet je er soms over.

  3. februari 28, 2008 3:05 pm

    Knapknapknap!

    Ga er vooral stevig over. Het zijn de foto’s waarover je je binnen een jaar het meest schaamt, die je het meest doen leren.

    Vind ik het blauw mooi? Heel mooi, maar niet in de ogen.

  4. Harry de Rooij permalink
    februari 28, 2008 4:15 pm

    Ik vind de derde erfg aantrekkelijk door de al genoemde scherptediepte, krijgt de foto iets extra’s. het blauw in foto twee vind ik niet zo mooi.
    Maar… oefen maar lekker door.

  5. februari 28, 2008 7:17 pm

    De eerste is mooi door de kleuren vind ik, de tweede juist iets minder door het blauw, ben jij er al uit? De derde doet het helemaal! Die vind ik mooi van het licht, kleuren en compositie!

  6. februari 28, 2008 8:11 pm

    Voor mij is de derde ook de beste, maar de blauwe heeft iets, hoe langer ik er naar kijk hoe beter ik hem vind. Alleszins spreekt hij me meer aan dan de eerste. Maar ik zou zeggen blijven experimenteren.

  7. februari 28, 2008 9:13 pm

    Especially like the last one, but the colors in the second one are very pretty, too! Excellent portraits!

  8. februari 29, 2008 9:35 pm

    De derde foto is de sterkste van de drie omdat je door de pose en compositie in de foto getrokken wordt. Op de tweede foto vind ik het blauw in de ogen wat storend, maar niet op de achtergond.

    Het is door naar extremen uit te wijken dat je een programma onder de knie krijgt, gewoon doen!

Geef een reactie

