Skip to content

MoMu

maart 29, 2008

moma_inkomhal.jpg

De eerste keer dat ik dit gebouw bezocht was net voor de grote renovatiewerken van start gingen. Een tentoonstelling van de Antwerpse Academie was toen reden genoeg om dit gebouw tijdelijk open te stellen voor publiek. Ik herinner me grote werkruimtes en een ronde directiekamer in rood fluweel dat nogal sterk aan een ‘Boudair’ deed denken. Ik kon me moeilijk voorstellen dat daar ernstig gewerkt werd ; -).

Na de renovatie, een prachtig staaltje kunnen van de architecte Marie-José Van Hee werd dit gebouw het nieuwe gezicht van de modenatie. Ondertussen ben ik er al enkele keren op bezoek geweest. De monumentale trap in de inkomhal blijft me boeien…

9 reacties leave one →
  1. maart 29, 2008 9:45 pm

    Dat is inderdaad een bijzondere constructie en ik zou hier best een middagje me fotografisch kunnen uitleven.

  2. maart 30, 2008 7:25 am

    Schitterend gebouw, de lichtbalken aan de zijkanten zijn ook super mooi weggewerkt. Hier kun je heel wat tijd stuk slaan 😉

  3. maart 30, 2008 8:25 am

    Ziet er echt wel leuk uit om daar fotookes te nemen, maar is het wel publiek toegankelijk?
    Mooi standpunt aangenomen voor deze foto.

  4. Harry de Rooij permalink
    maart 30, 2008 10:32 am

    Prahtige arcitectuuropname. Mooi spel met de verschillende lijnen en de imposante trap.

  5. maart 30, 2008 8:44 pm

    Heel erg mooi ziet dat gebouw eruit zeg, kan je volgens mij lekker lang zitten te kijken.

  6. april 1, 2008 6:11 pm

    beatiful architecture, nice lighting! like the perspective my friend!

  7. april 7, 2008 8:02 am

    Een prachtig gebouw…daar wil ik m’n groothoek wel eens in gebruiken 😛 .

  8. sart68 permalink
    april 9, 2008 9:52 pm

    Mooi lijnenspel. Had graag een reeksje van het gebouw gezien.

  9. april 22, 2008 3:48 pm

    Wat een gebouw (!), kende het niet. Goed gekozen invalshoek voor deze mooie opname.

Geef een reactie

