Skip to content

Jelka (2)

april 22, 2008

Soms moet je groeien in een foto en dit is er ééntje van. Ik had een specifieke belichting in gedachten, maar die is er niet helemaal uitgekomen. Maar ondertussen sta ik weer een stapje verder in mijn weg ernaar toe…

En dit is een typisch Ake beeld 😉

18 reacties leave one →
  1. april 22, 2008 7:36 am

    Geef mij maar dat typisch Ake beeld. Heel knap.

  2. april 22, 2008 8:07 am

    Ik vind beide plaatjes heel mooi, vooral ook de achtergrond van de eerste boeit me sterk.

  3. april 22, 2008 8:47 am

    prachtige foto’s van Jelka !!!!

  4. april 22, 2008 11:32 am

    Heeel mooi hoor. Vind de eerste toch zeker zeker iets hebben hoor. (idd spannende achtergrond)
    en de tweede…..sober van stijl en super mooi!!

  5. Harry de Rooij permalink
    april 22, 2008 6:53 pm

    In de bovenste foto vind ik de schaduw op het gezicht niet mooi vallen, de tweede vind ik erg goed. Zo’n uitsnede verhoogt het kijkgenot.
    Mooi model trouwens.

  6. april 22, 2008 6:56 pm

    2 mooie portretten, maar mijn voorkeur gaat naar de tweede.

  7. april 22, 2008 9:54 pm

    Erg mooie zachte foto’s laat je hier zien. De tweede vind ik erg sterk, mooi contrast maar niet te hard dus erg goed!

  8. april 24, 2008 6:59 am

    eerste vind ik schitterend, tweede vind ik teveel gecropt

  9. april 24, 2008 11:54 am

    Twee heerlijke foto’s. De eerste is toch m’n favo.

  10. april 28, 2008 8:10 pm

    De foto’s zijn waarschijnlijk in RAW geschoten en in Lightroom verder aangepast. Was het niet mogelijk bij de eerste de hoge lichten in het haar wat meer terug te dringen. Vooral links ziet het er zo onwezenlijk uit. De tweede is helemaal naar mijn smaak 😉
    Prachtig model!

  11. april 28, 2008 8:22 pm

    @Iedereen: merci voor alle reacties. Het blijkt nog maar eens dat geen 2 meningen dezelfde zijn. Verwarrend misschien, maar ook heel leerrijk.

    De “spannende achtergrond” in de eerste foto is een bruin Ikea plaid met grove steken. Door de DOF wordt dat een heel abstract achtergrond 😉 In Lightroom heb ik de contrasten hoog opgetrokken en de vignettering zelfs de andere kant op getrokken, zodat de hoge lichten nog meer tot uiting kwamen. (Sorry, René, het was dus met voorbedachten rade ; -)

    Croppen in gezichten vind ik heerlijk, waarvan de 2é foto een typisch voorbeeld is. Binnekort heb ik een beauty reeks gepland, waar ik mezelf nog eens helemaal in kan uitleven.

  12. april 30, 2008 11:02 am

    Knappe plaatjes van dit model.
    Ik heb ook al de eer gehad om met haar te kunne werken.

  13. april 30, 2008 12:59 pm

    mijn allereerste kennismaking met jouw werk. Wauw! Ik neem mijn tijd om jouw blog te ontdekken!!

  14. evelynflamee permalink
    mei 1, 2008 3:36 pm

    Wouwie zo’n prachtige foto’s van Jelkaaa ^^ Ö
    xX.;

  15. mei 1, 2008 4:46 pm

    Het eerste beeld vind ik verassend en sterk.

  16. Frederik permalink
    mei 2, 2008 2:51 pm

    Zowel het eerste beeld als het “typische Ake beeld” kunnen erg bekoren. Mijn persoonlijke voorkeur gaat wel uit naar dat eerste portret.

  17. mei 22, 2008 8:20 pm

    Hoe komt dat toch dat die gezichtjes er allemaal zo vlekkeloos uitzien? Het geeft zo een poppemiekeseffect 🙂 Hoe doe je dat?

  18. juli 13, 2008 10:56 am

    Heél knappe foto’s!!
    Jelka is echt een mooi meisje 🙂

Geef een reactie

