Skip to content

Kim

mei 5, 2008

Kim Van Oncen mocht samen met visagiste Ann Wuyten enkele weken geleden, mijn spits afbijten voor de eerste locatieshoot met een sprankeltje zon. Het was weer even wennen, maar ik had er heel veel zin in. De ‘Petrol’ in de Antwerpse haven is een bron van inspiratie en wordt nooit saai. De mannen die daar werken hebben we een zeer aangename dag bezorgd ; -)

Het begon zo…

Maar de Petrol had nog lang niet alles gezien die dag…
Even later was het tijd voor een eerste outfit.

Het idee was om met de zon hoofdlicht te laten zijn en enkel accenten te geven met behulp van mijn strobist kit. Hier gebruik ik 2 flitsen die Kim laten loskomen van de achtergrond en zorgen voor een sterke aflijning.

Waarom de gasleidingen zo hoog getransporteerd moeten worden begrijp ik nog altijd niet, maar het zorgde wél voor een leuk achtergrond.

En een laatste Strobsist loze foto met de schelde als zachte achtergrond…

Het samenwerken met Kim en Ann, gaf absoluut zin voor meer.
Laat de zon maar komen!

6 reacties leave one →
  1. mei 5, 2008 8:54 pm

    Leuke portretten en fantastische achtergrond. Ik moet binnenkort als opdracht twee modefoto’s maken en heb hiervan geleerd. Een mooie achtergrond doet wonderen. Een goed model is natuurlijk ook geweldig en dat had jij ook.

  2. mei 5, 2008 10:07 pm

    Nou zeker geslaagde foto’s!
    Je hebt hier natuurlijk ook een erg goed model voor gebruikt.
    Althans iemand die er zeker heel erg veel feeling voor heeft.
    Want ik vind het erg knappe foto’s!
    Ik kijk al uit naar het vervolg wanneer je het vaker gedaan hebt.

  3. mei 6, 2008 11:26 am

    “Waaaw” is mijn eerste en tweede en derde gedachte… Felicitaties aan allen, want dit is een prachtstaaltje teamwork !

  4. mei 6, 2008 6:41 pm

    Eigenlijk laat Ake hier zien hoe belangrijk de achtergrond is in het totale beeld. Natuurlijk, een uitgelezen plaats waar je was en dat zal niet iedereen gegeven zijn maar toch…. je moet het zien en je idee ook nog technisch ten uitvoer brengen. Heel knap gedaan!

  5. mei 7, 2008 8:14 pm

    Allen zijn zeer mooi om naar te kijken, maar mijn gevoel gaat naar de iets gewaagdigde houding en opzet van de 5de foto. Deze heeft meer de mode-toets als inhoud.

  6. mei 25, 2008 2:48 pm

    Ja, ik ken de plek wel…ergens tussen Antwerpen-Zuid en Hoboken. Kilometerslange (gas)leidingen die rond stellages naar de schelde worden gevoerd…

    Helaas is het gebied volledig ongeschikt geworden voor woningbouw. De oude oliesilo’s die er gedeeltelijk stonden hebben de grond vervuild…

    Is dit trouwens de 1.4 of 1.2 versie van de 50mm (neem ik aan?)? De scherptediepte van de gasleidingsstellage’s geven natuurlijk dat kleine beetje extra…

    Prachtig! De vierde zou zo ineens in een boekje kunnen…

Geef een reactie

