Skip to content

Twiggy (2)

juni 15, 2008

Twiggy is een enorm fijn model om mee samen te werken. Het naturel van haar poses en haar concentratie waren fenomenaal…

Een close up van een gezicht is één van old time favorites. Ik ben op zoek naar dé ultieme lens voor dit soort fotografie. Momenteel gebruik ik hiervoor de 50mm 1.4 of de 70-200 2.8, maar die weegt na een tijdje bijzonder stevig door. Tips zijn welkom!

Mijn lijstje met fotografische ideeën is eindeloos en de shoot was veel te kort om ze allemaal uit te proberen. Maar een beeld van het aangezicht in de schaduw stond al heel lang op het lijstje…

Conclusie: een fijne shoot die alleen maar naar meer smaakt. Twiggy, hopelijk tot snel!

23 reacties leave one →
  1. juni 15, 2008 8:15 pm

    Een mooie reeks met zalig licht. Een schemaatje zou wel leerrijk kunnen zijn 🙂

    Voor close-up portret neem ik meestal een 50mm f1.4 of soms ook een 85mm f1.8

  2. Frederik permalink
    juni 15, 2008 8:43 pm

    Mooie beelden!! Die close up is heel erg mooi, een typisch Ake beeld nietwaar ?

    Wat dat lensje betreft rekening houdend met de full frame op je 5D. een 85 mm 1.8 (of 1.2 als je wat meer wil uitgeven).

  3. juni 15, 2008 8:46 pm

    Haar oog in die closeup is prachtig, maar het zijn natuurlijk allemaal weer stuk voor stuk parels van beelden. Zeer mooi.

  4. Jef Janssens permalink
    juni 15, 2008 10:43 pm

    Goeie reeks met mooi uitgewerkte poses. De laatste vin ‘k een tikkie aan de lichte kant.

    Zoals de voorgangers al aangaven: de 85mm 1.8/1.2 zijn aanraders!

  5. Harry de Rooij permalink
    juni 15, 2008 11:29 pm

    het portret(foto 2) maakt op mij veel indruk.
    Mooie blik en fraaie uitsnede.

  6. juni 16, 2008 7:31 am

    mooie reeks!

  7. juni 16, 2008 8:01 am

    Voorkeur heb ik niet: alle portretten spreken me aan.
    Prachtig lichtgebruik, mooi model. Knap.

  8. juni 16, 2008 10:30 am

    Ake. Beau.ti.ful!

  9. juni 16, 2008 2:16 pm

    Het zijn idd echt natuurlijke foto’s! Dat zie je, komt door jou en haar.

  10. juni 16, 2008 6:29 pm

    Wauw !
    Love it !!
    echt knappe foto’s , ik ben superfan van de 2de en de 3de hihi ^^
    Vind ze echt cool !!

    knufs x

  11. juni 16, 2008 7:44 pm

    Klassewerk hoor!

  12. juni 17, 2008 6:40 am

    Idd, close up van het gezicht is super! Well done!

  13. juni 17, 2008 7:23 am

    @Serge: strobist info vind je op mijn Flickr pagina
    @Frederik & Jef: de 85mm1.2 is ook één van mijn favoriete lenzen, maar niet geschikt voor dit werk. Ik zoek een objectief waarmee ik de crop in de camera kan maken en niet moet rekening houden met croppen in Lightroom later.
    Zowel met de 50 als de 80 mm raak ik niet dicht genoeg bij het gezicht om er de uitsnede mee te maken die ik wil.
    @iedereen; merci voor de reacties!

  14. juni 17, 2008 7:59 am

    Mooi werk. Ben fan van het licht op de tweede foto.

  15. juni 17, 2008 1:18 pm

    Bedankt Ake voor je reactie ! Je foto’s zijn heel heel mooi vooral 2 en 3 🙂
    xxx

  16. Bert Stephani (X-Pose) permalink
    juni 17, 2008 6:04 pm

    De 135L f/2 misschien?
    Of de 100mm macro (staat in elk geval op mijn verlanglijstje)

    in elk geval heeeeel knap werk

  17. juni 17, 2008 9:06 pm

    Machtig mooie reeks. De laatste foto vind ik persoonlijk veel beter dan de eerste, omdat er bij de eerste iets short met de schouders van dit wel prachtige model. De pose, alsook de look in the eyes zijn bij de laatste foto uitmuntend goed. Proficiat.
    Over het technische materiaal zoals bv lenzen, kan je best ten rade gaan bij meerdere pro’s, die zullen je betere inlichtingen verschaffen dan verkoopszaken… En binnenkort zeker ten rade gaan op Photokina Keulen. Voldoet je 70-200 2.8 dan niet ???

  18. juni 19, 2008 8:50 am

    Prachtig werk.

  19. juni 20, 2008 11:49 am

    De close-up vind ik heel mooi. Zowel het oog al de mond scherp en de rest soft, dat is heel mooi. Ook de foto waar het model de arm omhoog heeft is wel apart van belichting. Inderdaad ook een heel knap model.

  20. juni 21, 2008 1:40 pm

    Een hele mooie reeks portretten.

    De aandacht is ook volledig op het model gericht, er is geen enkel afleidend detail. Eenvoud siert 🙂

    Tom

  21. juli 10, 2008 1:40 pm

    Prachtige portretten!!!
    Vanaf nu behoort je blog tot één van de blogs die ik volg (‘k vraag me trouwens af hoe het komt dat ik hier niet eerder terecht kwam gezien de gezamenlijke interesses :))
    Ik kan alleen maar beamen dat Twiggy een toffe meid is om mee samen te werken en om te gaan.

    Wat betreft de lens, zoek jij dan eerder naar een macro lens? Ik heb zelf nog de Sigma 30mm/f1.4 EX, het is een fantastische lens, maar ik schrijf ze eerder het reportagewerk toe.

  22. juli 16, 2008 9:52 am

    Dit zijn hele mooie portretten!! Ze weet ook mooie houdingen aan te nemen waardoor het fascinerend blijft!

Trackbacks

  1. 100mm 2.8 macro « Ake van der Velden

Geef een reactie

