Skip to content

Laura’s Story (en hopelijk ooit ook de mijne)

maart 20, 2009

Het verhaal van Laura by Chase Jarvis raakte me, omdat lopen één van de dingen is die ik graag zou kunnen. Mijn lief loopt bijna elk jaar de 20 km van Brussel en toen ik vorig jaar supporterde met vriendin Hilde, beloofden we onszelf dat wij er het jaar daarop OOK zouden staan.

Je kent dat wel, grote woorden en kleine daden…. Maar Hilde en ik lopen wel, heel af en toe, soms… zo… eens…
In Antwerpen ben ik inmiddels voor de derde keer met de Start to run podcast begonnen. Bij de eerste poging, in Brussel, moest ik afhaken omdat mijn lichaam mijn zwangerschap (bekkeninstabiliteit!) en keizersnede nog niet verwerkt had. In Gent was er een fantastische finse piste, maar ik vond het te ver om er naar toe te gaan.

Maar nu moet het anders. Ik heb me ingeschreven voor de Ladies Run en dat is een enorme motivatie. Ik wil immers niet te hard afgaan 😉

Supporteren jullie mee?

12 reacties leave one →
  1. maart 20, 2009 11:17 am

    Waar ga je lopen? Kom ik wel aan de kant van de weg staan supporteren 😉

    http://www.mapmyrun.com/run/belgium/antwerpen/311222904

  2. maart 20, 2009 12:10 pm

    Succes Ake, de 20 km is om te beginnen wat hoog gegrepen maar z’n ladies run dat is ideaal. Ik ben ooit begonnen met de 3,5 km in Knokke. Zorg voor een vast tijdstip in de week en doe het niet alleen. Als je je wekelijkse run kan combineren met een gezellige babbel, dan is het des te leuker en zal je het niet meer willen missen! Ik duim en als je tot in Sint-Niklaas raakt dan laat je het mij maar weten.

  3. maart 20, 2009 12:13 pm

    Leuk die link, Herman! Vanavond eens samen met het lief naar kijken.

    Momenteel loop ik voornamelijk in de buurt. Aenea naar school brengen in mijn loopkleren, iPod met Evy in de oren en hup. Als ik wat langer kan lopen ga ik het water ontdekken en blijkbaar is Linkeroerver ook de moeite waard.

    Maar eerste die 5 km onder de knie krijgen 😉

  4. maart 20, 2009 1:54 pm

    Veel succes Ake! Na het zien van die video en met al die mensen rond me die terug beginnen sporten zou een mens ook terug zin krijgen 🙂

  5. Frederik permalink
    maart 20, 2009 2:56 pm

    Ik supporter ook. Moest in Antwerpen wonen zou ik mee lopen, (op die ladies run na) want het begint zo stilaan nodig te worden.

  6. maart 20, 2009 3:31 pm

    Ake, ik ben gisteren 45 min. gaan lopen na een afwezigheid van bijna vier maanden. Ik zou de draad opnieuw willen oppikken. De 20km haal ik dit jaar niet meer en in feite hoef ik dat niet per sé te verwezenlijken.

    Alvast veel succes en veel loopplezier gewenst.

  7. maart 20, 2009 4:27 pm

    Ake, 2j terug ben ik in december beginnen trainen met start-to-run en kon in mei Dwars door Brugge lopen (15km). Vorig jaar ben ik geopereerd aan mijn linker meniscus en ben sindsdien niet meer gaan lopen 😦
    Start-to-run is een fantastische trainingsprogramma. Tijdens het lopen, kom je goed tot rust, vind ik. HEEL veel succes en … doorbijten, he 🙂

  8. maart 21, 2009 11:55 am

    Go go go !

  9. maart 21, 2009 6:07 pm

    ik supporter zeker! maar sporten doe ik niet. beweging is gezond, maar zo tien mijl lopen is toch wat teveel van het goede voor mij hoor!
    Maar ik vind het erg knap en misschien kom ik wel aan de kantlijn bemoedigende woorden toeroepen! (en je op foto vastleggen natuurlijk).

  10. april 9, 2009 1:37 pm

    Hey Ake,

    Jaren geleden deed ik aan Triatlon, nu lukt het me zelf niet meer om nog vijf kilometer aan één stuk te lopen.
    Chapeau dat jij het doet. Ik zal er niet kunnen zijn, ik zal wel duimen van op afstand.
    Mvg Jasmine

  11. april 9, 2009 11:03 pm

    hoe vies klinkt het woord “bekkeninstabiliteit”? het is al bijna zo erg als “totaalruptuur”. Makes me not want to have kids. Ever.

  12. juni 5, 2009 7:43 am

    Veel succes !!!

Geef een reactie

