Skip to content

Tibor, 8 dagen jong

februari 18, 2010

Het is fantastisch te merken dat mijn project aanslaat. Jonge ouders die graag hun newborn baby bij hen thuis willen laten fotograferen…

Elke keer opnieuw is het een uitdaging om te ontdekken in welke omgeving ik terecht komt, om het licht, de ruimte, de kleuren te bestuderen en te kijken wat de mogelijkheden zijn. I love it! De wintermaanden zijn daarin bijzonder moeilijk geweest, weinig licht, mooie ruimtes die niet verwarmd werden. Maar telkens waren er genoeg mogelijkheden om er weer een leuke shoot van te maken.

Ik laat jullie graag kennismaken met Tibor, geboren in de laatste week van december.

De 100mm Macro is één van mijn favoriete lenzen tijdens een newborn shoot. Jammer genoeg heeft hij het bijzonder moeilijk in lowlight omstandigheden, ik ben erg benieuwd naar de nieuwe 100mm macro L serie

8 reacties leave one →
  1. februari 18, 2010 9:43 am

    Zéér leuk gedaan Ake.
    Leuk hé die flitsers.
    Ik zal ook blij zijn als de winter maanden achter de rug zijn, ik kijk uit naar natuurlijk mooi licht IPV artificiëel 😉

  2. februari 18, 2010 9:43 am

    Mooie reeks Ake! Vooral de eerste is mijn favoriet.
    Het is inderdaad wel een nadeel aan macrolenzen dat ze niet altijd even makkelijk scherpstellen…

  3. februari 18, 2010 10:01 am

    Leuke serie Ake.
    Dat rozige presetje (“oldschool skintone”?) past hier perfect.

    Altijd tof om naar te kijken, binnen enkele dagen moet ik ook een babyshoot gaan doen.

  4. februari 18, 2010 1:19 pm

    zo schattig =D! x

  5. februari 19, 2010 9:52 pm

    toch logisch dat dat aanslaat.. Ik doe dat zo voor al mijn bevallen vriendinnen. ’t is een beetje de cadeau. en ze zijn altijd zo blij. dat is gewoon plezant om te doen, die dutskes.

  6. februari 21, 2010 4:12 pm

    Mooie serie Ake!
    Hier krijg ik ook al langer hoe meer die vraag om newborns te schieten maar je krijgt er ook veel voor terug. Vaak merk ik van de ouders wel dat ze eerst zoiets hebben van ‘je kan ze toch niet veel laten doen en poseren’ maar als je hen dan alle details en eerste blikken van zo’n kleintjes begint uit te leggen vinden ze het fantastisch.
    Vaak laat ik de ouders ook de baby een badje geven, verzorgen een pamper verversen.. beetje het alle daagse en dat werkt super goed.
    Benieuwd naar de volgende reeks 😉

  7. februari 25, 2010 12:14 am

    Dat is goed om te horen! Het is natuurlijk ook erg leuk om mooie foto’s te krijgen van je baby, en dat kan jij erg goed dus win win!

  8. maart 18, 2010 7:35 am

    Wat een mooie serie zeg! Super!

Geef een reactie

