Skip to content

Aenea in lovely Octa light

maart 5, 2010

Twee weken geleden huurde ik een Octa softbox van 2meter doorsnee bij Servix.
Ik wou graag testen of zo’n mega lightsource een mooi wrap around effect had, makkelijk in gebruik was bij het fotograferen van kindjes én of het wel in mijn ministudio paste.

Het was fantastisch.

Als ik de foto’s van Aenea nu bekijk zou ik nog een reflectiescherm links geplaatst hebben, maar voor de 20 minuten shoot die ze me toestond, na omkoopschandalen met snoep ben ik héél blij met het resultaat.

Want het begon zo:

Mama Ake had immers het gekke idee opgevat foto’s te maken tijdens een show van sprekende Dino’s op Kazoom. Aenea is dol op dino’s, zeker als ze spreken en niet bijten. Enkele tranen later en poes Sushi op schoot brak er een lach door. (dank je, Sushi!)

Aenea is girly op haar eigen manier, en een kleedje met roze bolletjes is niet helemaal haar stijl. De foto’s voor haar lief (eigenlijk heeft ze er steeds 2 in de roulatie) mochten best wat stoerder zijn:

Of hoe een meisje veel voor haar vriendje (en een vetersnoepje) over heeft :

Papa Dimi kwam naar beneden en mocht er ook bij:

Wat eerst een spelletje ‘op papa springen’ was, gaf me ook enkele beelden waar ik heel blij mee ben:

Madly in love met mijn gezin en een octa light. Kan het mooier? 😉

8 reacties leave one →
  1. katleen permalink
    maart 5, 2010 11:32 am

    Mooi!

  2. maart 5, 2010 11:40 am

    Heel mooi Ake !

  3. maart 5, 2010 1:21 pm

    sweeeeeeeet. I just love a good dad & child picture 🙂
    En wat een leuke stoeltjes (kleine Eames & panton .. CHECK .. kids love em) maar dat paarse zeteltje is ook super!

  4. maart 5, 2010 3:17 pm

    amai. die is echt groot aan’t worden! de ‘kleuter’ is eraf hè. tis nu een kind. allez als je begrijpt wat ik bedoel 🙂

  5. maart 5, 2010 3:26 pm

    Héél mooi Ake,
    Die met de paarse stoel zijn m’n favorieten maar ook de zwart witten zijn héél geslaagd. Eigenlijk is de hele serie sterk, het straalt een ontzettende rust uit, heel lief en teder.

  6. maart 5, 2010 7:39 pm

    Een Octa geeft mooi licht hè! Ik heb ooit eens een Chimera OctaPlus bij Servix gehuurd en was meteen verkocht, maar om te kopen hangt er wel een serieus prijskaartje aan vast.

  7. maart 7, 2010 3:20 pm

    Prachtige reeks, al gaat mijn voorkeur naar z/w foto’s !
    prachtige lichtinval en correcte keuze van het fotomoment…

    lamp

  8. maart 15, 2010 4:26 pm

    You are my first foreign language blog that I follow! I love your work! Maybe I”ll learn some Dutch! That would be very useful since I am from Grand Rapids and near Holland, MI!

Geef een reactie

