Skip to content

Lowie

april 21, 2010

Toen makeup artieste Katleen me contacteerde voor fototjes van haar zoontje Lowie was ik dolblij. We hebben vroeger vaak superfijn samengewerkt en dit was de heerlijke kers op de taart!

Haar zoontje is een schatje, die je met reuzekijkers onbevangen aankijkt. Het was de 2de newborn shoot in studio én de doop van mijn nieuwe 100mm L Macro lens. Een zalig beestje die mijn oude lens snel zal doen vergeten.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

8 reacties leave one →
  1. april 21, 2010 2:06 pm

    Mooie serie hoor! Goeie ‘doop’ van je macrolens!

  2. april 22, 2010 12:06 pm

    Heel mooie reeks! De foto’s zijn zo vertederend en brengen absoluut geen studio-sfeertje met zich mee. Knap!
    Ik vroeg me af of je bij het fotograferen van kleine kindjes extra oplet met felle flits of de softboxen toch wat verder plaats ofzo. Of is mijn ongerustheid voor de gevoeligheid van die ”onbevangen kinderoogjes’ ongegrond?

  3. mei 9, 2010 12:15 pm

    Mooie flatterende foto’s en volgens mij ligt de scherpte inderdaad wel waar die moet liggen !

    Vraagje: ik gebruik zelf vaak de 70-200 F2.8 IS USM voor portret maar vroeg me ook af of de 100 macro L2.8 ook voldoende bruikbaar zou zijn. Buiten de kortere scherpstelafstand, wat is volgens u het grote voordeel ? Of anders gezegd: waarom dan bijvoorbeeld geen 80 1.8 of 1.4 ?

  4. mei 9, 2010 2:36 pm

    @Lien, ik werk zoveel mogelijk met natuurlijk licht. Soms flitslicht en het is afhankelijk van kind tot kind hoe ze hier op reageren.

    @Xray: Die kortere scherpstelafstand is vaak heel belangrijk. Zeker als je bij mensen thuis gaat fotograferen. Ik plaats mijn modelletjes vaan heel dicht bij een raam en dan moet ik zelfs met de 85mm te veel achteruit gaan, ruimte die ik vaak niet heb. Bij de 70-200 heb je ook een hogere shutterspeed nodig, terwijl ik bij babytjes vaak op een 60ste werk. Zeker in slechte lichtomstandigheden een supervoordeel.

    Ik zou niet kunnen kiezen tussen beide lenzen. De 100mm geeft je de mogelijkheid tot een heel beperkte scherptediepte, laat je toe close crops te maken die zelfs de 70-200 niet aankan.

    Gewoon kijken wat voor jou het beste aanvoelt.

  5. mei 11, 2010 7:00 pm

    Bedankt voor je uitvoerige uitleg. Ik neig intussen iets meer om toch maar voor de 100 L MACRO 2.8 te gaan vanwege die kortere werkafstand.

  6. kepsfotografie permalink
    mei 15, 2010 6:57 pm

    Ik had deze al eerder gezien en dacht eerst dat er was gewerkt met een softbox, maar aan bovenstaande te lezen zal dat waarschijnlijk een raam zijn.

    OT. Mooie zachte reeks. De beperkte DOF werkt hier super.

  7. mei 26, 2010 5:43 am

    Hallo
    Wat is deze fotoserie prachtig.
    Beetje jarloers.
    Vraag als het mag:hoe krijg je die slideshow op jou pagina,
    mij lukt het voor geen meter.
    Groet
    Fred

  8. mei 27, 2010 8:42 am

    HallIk ben geslaagt voor mijn koptekst, maat nu kommijn pagina´s er boven bij, weet jij hoe ik hem weg kan krijgen.
    GRaag lees ik van jou.
    Groet en al vast bedankt.
    Fred

Geef een reactie

