Skip to content

A room with a view (before)

november 9, 2007

panorama_gent_sintpieters.jpg
(klik voor een grotere versie)

Binnen een paar dagen gaat ‘ons’ uitzicht nooit meer hetzelfde zijn. De twee gebouwen uiterst rechts zullen -mits een kleine explosie- verdwijnen. Vandaar dat een voor en na (op zijn Flair’s) me wel een leuk idee leek.

De foto bestaat uit 4 opnamens die ik aan elkaar plakte in photoshop. Enfin, dat heeft CS3 voor mij gedaan, de nieuwe photoshop is op dat vlak sterk verbeterd. Toch vind ik Double Take, het programma dat ik sinds vorig jaar gebruik, net iets sterker. Met CS3 was er meer nabewerking nodig, voor alles min of meer op zijn plaats stond…

6 reacties leave one →
  1. november 9, 2007 8:21 pm

    Ik gebruik sinds kort PTGui om beelden aan elkaar te laten plakken. Heb nog nooit PS darvoor gebruikt. En van Double Take heb ik nog nooit gehoord. Een goed programma zo te zien?

  2. november 9, 2007 8:29 pm

    Dit is niet met Double Take, maar met CS3 gebeurd, Serge. Zie het als een testje.
    De foto wordt hier veel donkerder weergegeven dan in Photoshop zelf. Raar vind ik dat… Ook de foto van Aenea kent een kleurverschil tegenover mijn bewerkte photoshop beeld… Heeft iemand een idee hoe dat komt?

  3. november 9, 2007 10:46 pm

    heel mooi gedaan!

  4. november 10, 2007 6:18 pm

    @Ake; wellicht heeft het verschil in kleur iets te maken met het kleurprofiel? Op internet wordt doorgaans sRGB gebruikt (de meeste browser ondersteunen niet anders). In Adobe kun je natuurlijk met veel verschillende kleurruimten werken.

    Voor simpele pano’s is Autostitch overigens ook wel aardig..

  5. november 11, 2007 10:11 pm

    Nou hopen dat er dan wat anders leuks voor terug zal komen want dat zal wel zonde zijn dacht ik zo.

  6. november 12, 2007 7:59 am

    Mmm, toch hebben die gebouwen uiterst rechts wel ‘iets’. Ik ben benieuwd wat er in de plaats zal komen.

Geef een reactie

