Spring naar inhoud

Elvire(2)

januari 4, 2008

elvire_6387_blog.jpg

Al doende leer je, en ik heb veel geleerd tijdens deze photoshoot.
Verwacht het onverwachte, vooral technisch gezien. Pas als je je materiaal echt intensief gebruikt, leer je je beperkingen kennen. Maar gaat er ook een nieuwe wereld open.

elvire_6418_blog.jpg

Ook qua fotobewerking heb ik vele nieuwe dingen geprobeerd. Het doel was een ‘glamour’ look, Scott Kelby zijn ‘humor’ werd me soms iets te veel 😉

elvire_6511_blog.jpg

Dit weekend ga ik overschakelen naar Lightroom om het grootste deel van mijn fotobewerking te verwerken. Ik hoop dat het een stap in de goede richting is qua fotobewerking én time management. Als dat niet spannend is 😉

8 reacties leave one →
  1. januari 4, 2008 3:19 pm

    Lekker bezig, Ake!
    Je schrijft: “Pas als je je materiaal echt intensief gebruikt, leer je je beperkingen kennen. Maar gaat er ook een nieuwe wereld open”. Aanvullend zou ik willen opmerken dat je ook de mogelijkheden gaat ontdekken. Interessant.
    Ik ben ook zojuist “Lightroom” binnengestapt en ik moet zeggen dat het een verademing is als het eenmaal “loopt”. Het zal je inderdaad veel tijd besparen.

  2. januari 4, 2008 3:51 pm

    Gaat lekker zo te zien! Ik vind wederom de kleuren weer goed bij het model passen, ook die sepie achtige foto echt heel erg goed gevonden. Ik heb nog nooit met lightroom gewerkt misschien moet ik dat ook maar eens gaan proberen…

  3. januari 4, 2008 4:11 pm

    Persoonlijk vond ik Lightroom erg irritant de eerste keer dat ik het probeerde. Ik ben toch nog steeds erg enthousiast over Adobe Bridge die bij CS3 geleverd wordt.

    Maarja, iedereen stapt over op Lightroom, ik denk dat ik me er toch ook echt wat meer in moet gana verdiepen.. 😉

  4. januari 4, 2008 10:35 pm

    Eens je die Lightroom gewoon bent, wil je niks anders meer … geloof me.

  5. januari 4, 2008 11:02 pm

    De tweede en derde foto vind ik wel mooi. Bij de eerste foto komen de houding van haar handen nogal onnatuurlijk over.
    Ik gebruik ongeveer nu een half jaar lightroom (gebruikte voordien rawshooter) en ik kan het je echt aanraden! Je kan er bijzonder veel mee, zoveel dat ik photoshop (buiten retoucheerwerk) nog nauwelijks gebruik.

  6. januari 4, 2008 11:20 pm

    de laatste dagen heb ik heel wat met lightroom gewerkt en vind het leuk om in te werken, het gaat heel snel en je bekomt een heel goed resultaat waar je niet al te veel meer moet aan werken in photoshop!

  7. januari 9, 2008 6:20 pm

    Ben al een tijdje niet meer komen kijken vanwege verlof in Egypte. Welkom in de magische wereld van Lightroom 🙂 In sommige gevallen heb ik geen nood meer aan PS voor een finale touch aan de foto.

Trackbacks

  1. Elvire(2) | time management

Plaats een reactie