Skip to content

50mm 1.4 [part I]

oktober 10, 2007

Nieuw lens materiaal vraagt om testjes… Ik was dan ook heel nieuwsgierig naar resultaten van de 50mm 1.4
Met de Nikon D200 was ik ook al gek op de 50mm, die met de cropfactor een mooie kleine tele wordt. Bij mijn overstap naar Canon was het dan ook evident dat ik er een 50 mm bij zou kopen. Deze keer besloot ik een 1.4 te kopen in plaats van een 1.8, in de hoop dat de trippele prijs het ook echt waard was.

Peter was van de partij, (zijn collectie foto’s wordt nu wel erg uitgebreid 😉 in een mooi Leuvens parkje.

50mm2.jpg

50mm.jpg

Sinds kort ben ik aan’t spelen met desaturatie van foto’s, er zijn heel leuke dingen met te doen. Nu alleen nog uitvissen hoe…

4 reacties leave one →
  1. Emy permalink
    oktober 10, 2007 3:43 pm

    Leuk ‘Lensje’ he! Is ook bij mij een vaste waarde in mijn fototas! hehe!
    Trouwens, blij met overstap merk ik?
    Groetjes!

  2. oktober 10, 2007 5:56 pm

    ’t Valt niet mee om kleurloze foto’s te maken! 😉
    ‘k Wens je veel succes met je 1.4 !

  3. oktober 10, 2007 9:47 pm

    De resultaten mogen er zijn, al zeg ik het zelf 😉

    Die desaturatie vind ik zelf heel leuk omdat die roodtinten van een straalblauwe hemel en felle zon kunt wegwerken en toch nog een even intens beeld hebt.

    Ik heb een preview gekregen op meerdere foto’s en vind ze qua compositie, diepte spel, achtergronden en kleuren zeker de moeite waard.

    groetjes!

  4. oktober 11, 2007 8:34 pm

    Ik heb enkele maanden geleden mijn Nikon 50mm f1.4 vervangen door een Carl Zeiss Planar T* 1.4/50 ZF: http://www.sergevc.be/blog/?p=17
    Ben er heel erg tevreden van en vind de bouwkwaliteit een stuk beter dan de Nikon. De beeldkwaliteit is ook ietsje beter maar dat is minimaal.

Geef een reactie

