Skip to content

Canon Bloggers Handson

oktober 17, 2008

Soms is het fijn een blogger te zijn 😉 Zeker als je de kans krijgt de Canon 5D Mark II te testen.
Temidden van veel mannelijk testosteron (zoals Michel, Bruno, Bert, Pieter, Pietel, Nico, Thomas, Luc, Michaël, Serge, Artur, en female companion Ine mocht ik ook mijn hooggespannen liefdevolle verwachtingen van de mark II testen.

Dank je wel Adhese!

De Mark II voelde vanaf het eerste moment heel vertrouwd aan. Iewat robuuster, een fijnere klik en de ISO mogelijkheden zijn om van te snoepen. Ook het scherm was een leuke surprise, groter, duidelijker, knappe weergave van de kleuren. Ik ben fan! Een waardige opvolger van mijn huidige 5D.

De HD filmfunctie is voor een leek als ik een leuk nieuw speelgoedje. Het is even wennen om tegelijkertijd te zoomen en scherp te stellen, maar eens je dit onder de knie hebt zijn de mogelijkheden met een mooie BOKEH schitterend. De beelden waren bij het inladen groter dan het 15inch scherm van mijn MacBook Pro, waar ook mijn vriend danig van onder de indruk was.

Ook Thomas was in de wolken:

Hieronder enkele snapshots met de 5D Mark II.
Met dank aan IMMBruxelles voor de fijne modellen Lea De Nesle en Istvám Torck.


ISO 640 met 85mm 1.2


ISO 3200 met 70-200mm 2.8


ISO 640 met 85mm 1.2

8 reacties leave one →
  1. oktober 17, 2008 10:50 am

    De beste portret foto die iemand dusver van mij heeft kunnen maken 😀 I’m impressed Ake!

    Ik heb hier ook nog wat beeldmateriaal liggen wat ik getrokken heb met die 85mm f1.2, maar het toestel stond ingesteld op RAW only en ik kan er dus niet direct aan. Echt wel een geweldige DOF in jouw foto’s.

  2. oktober 17, 2008 7:23 pm

    Geef die fotografen iets supers in handen en hun ogen beginnen te fonkelen! De mijne zouden ook fonkelen hoor met zo’n prachtig gerief in handen. Om jaloers op te worden.
    De laatste foto lijkt mij ietsje out of focus en wat ingebrand op het gezicht. Of ben ik fout?

  3. Frederik permalink
    oktober 18, 2008 10:57 am

    Dat laatste portret is echt wel heerlijk. Verliefd op de 85 1.2?

Trackbacks

  1. Canon hands on event — Thomas Bouve fotografie
  2. Canon 5D Mark II: bloggers hands-on (2) — Fotografie Serge Van Cauwenbergh
  3. Canon bloggers hands-on at Webpalet
  4. Back to the roots « Ake van der Velden
  5. Aenea in’t stad « Ake van der Velden

Geef een reactie

